Diskuze z internetových stránek ifauna.cz

05.10.2010 20:26

 

 OHLASY /Fauna/ VÝSTAVA SOBĚSLAV 2010

 

TÉMA :

Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil 30.09.2010)

Zdravím přátelé dnes jsem zavážel holoubky na výstavu do Soběslavi a byl jsem nadšen.Tolik druhů nádherných rejdičů pohromadě jsem ještě neviděl.Sám je sice nechovám ,ale byl jsem u vytržení nad tou škálou tvaru i barev.Bylo tam i spoustu jiných nádherných holoubku a nemůžu než vám výstavu doporučit.Pokud máte jen trochu času vřele doporučuji.Zdraví Jarda  

              

Re: Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil- 03.10.2010)

- tak dnes máte poslední možnost navštívit výstavu -dnes, jak je zvykem, bude tahákem asi nedělní burza ! Ale stále je k vidění přibližně 1000 ks holubů. včetně specialky MP a pomalu /specialky/ rejdičů ! A když jsme u těch taháků v pátek gulášek a v sobotu svíčková ze šesti /a to vždy za 40Kč/ a dnes ?-se uvidí - výborná opečená klobáska je "furt" ! Včera bylo i dost stánkařů s prodejem chov. doplňků a krmivem! /Přijeli i Tolarovci z Plzně - mají čerstvé universitní diplomi/ a zahradníci z JČ. Snad vydrží i počasí ? Drůbež, králíci a okrasné kachničky jsou již asi většinou u svých nových majitelů, ale u exotů je to stále paráda! Beda

 

Re: Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil- 03.10.2010)

Zdravím. Na výstavě jsem byl včera, v sobotu. Nejraději sice jezdím v první den, ale v pátek přijeli kupci na zástavový dobytek a tak jsem celý den naháněl telata do ohrad a na kamion. Ale i ta sobota byla velice pěkná. Nevím, proč by nemohla výstava v Soběslavi mít titul Jihočeská, neboť taková škála plemen holubů i drůbeže není nikde jinde u nás na jihu k vidění. Opravdu by to mohla být speciálka postavových rejdičů z celé evropy i euroasie. Fakt super!Po dlouhé době je to poprvé, co jsem si domů nic nevezl. Né proto, že by se mi tam nic nelíbilo, ale protože právě domá končím ozdravnou kůru jak u holubů, tak i u drůbeže a tak chci mít klid.Nevím, zda mohu hodnotit výstavu, jako chovatel-návštěvník, ale přeci jenom něco.Jelikož chovám jak holuby,králíky, drůbež i okrasné ptactvo, tak mi vždycky zajímají nejen zvířata vystavená, ale i ta, co jsou nabízena k prodeji. U králíků, holubů i drůbeže jsou ceny napsány v katalogu, ale u ptáků je to jiné. Myslím si,že by nebylo špatné na lístek u klece, kde je napsáno prodejné uvést i cenu. Je to pro případného zájemce daleko lepší i snažší se orientovat při výběru požadovaného jedince, než se chodit stále ptát od každé klece pořadatele na cenu. Říkal jsem to jednomu mladému pořadateli a tak jsem zvědav. Jinak ale Soběslav jako vždy nezklamala a velice rád jsem se tam naučil jezdit na pravidelné trhy. Odpoledne bylo Záhoří, kde byla také velice pěkná výstava a tak mohu říci, že jsem prožil zase jednu velice pěknou sobotu. Díky Vám všem v Soběslavi i v Záhoří. Zdraví St. Toman

 

Re: Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil- 03.10.2010)

- tak nám to zkončilo a jelikož jsem uplně "mrtvej a uhoněnej", tak jen poděkování naprosto všem, jak těm, co vystavili, tak těm, kteří nás navštívili a hlavně těm, co o nás hezky mluví !!! Až se trochu vzpamatuji, snad dám i nějaké foto! K těm cenám, co píše Sláva u holubů! Kdo prodává a není od nás dá cenu do katalogu a každý si jí přečte! Tam, kde se objeví dodatečně cedulka" na prodej", je to ze dvou důvodů, ten první vedlejší je, že se nabízející bojí, aby holuba nenadhodnotil a neusek si ostudu, nebo holub by nebyl prodejný a nedej bůh, aby ho podhodnotil, to by zase nespal!! A ten druhý asi hlavní důvod je, že tam naši chovatelé stále jsou a kdo má zájem a vidí " na prodej ", si je musí vyhledat a musí si pokecat, cenu si vylicitovat a prodávajíci pak ví do jakých rukou a kam a na který holubník, holub jde! Nehledě, k tomu, že mně kupující řekne z té prodejné voliery chci pár /nebo holubičku/ -a já zrovna vidím tyhle holuby poprve a nezbývá mně, než říci dva jsou vždycky pár ! A naopak, když vidím, že prodávající potřebuje sám odhmyzit, tak holuby určitě také nekoupím! Poznám to, když třeba potom vyplácím holuba, co byl prodán přez katalog, jak se mě prodávající ptá -hele, kdo to koupil a kam, měl přenosku, nebo ho strčil do pytle a pod. - a tak přímému prodeji fandím i já / včetně těch cedulek "na prodej" a kdo jiný než Sl. Toman, by mně dal za pravdu !! A o tom to je ... Beda

 

Re: Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil- 03.10.2010)

- a ještě musím dodat /asi únava /-jak píše Sl. bral jsem ty "né-ceny a lístečky," že je to u holubů /i tam se často dodatečně vyskytují ! Teď, když jsem to četl po třetí / -a když někdo chválí, čtu to třikrát, jsem poznal, že se jedná o exoty- tak já mám odpověď za holubáře za sebou a uvidíme, co na to exotáři /bude, to asi něco jiného a i mě to zajímá/! Beda

 

Re: Parádní Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil- 03.10.2010)

Přidávám se k zástupu návštěvníků - spokojených návštěvníků, protože to je snad jediná výstava široko daleko, kde je stále ještě zastoupena snad všechna odbornost, tedy né jen králíci, holubi a drůbež, ale i ostatní, jako to bývalo dřív, tedy i ovce kozy, kožešinová zvířata zastoupena nutriemi, exoti, akvarijní ryby. K sortimentu holubů a drůbeže netřeba mnoho připomínek, vždy pestrá a početná expozice. Pravdou je, že kdysi v takovémto rozsahu bývaly pořádány výstavy místní (např. Čimelice). Do Sobělavi jsem zavítal již po čtvrté. Prakticky od první seznamovací návštěvy již tak činím bez vynechání jediného ročníku. Dvakrát vyšlo supr počasí, předminule poprchávalo, letos to vydrželo a tak tak, že nezačal padat krupičkový sníh, ale hlavní je - byli jsme v suchu. Tím nechci říci že na suchu. Naopak, občerstvení bylo vynikající a horká klobása a kafe v tom chladu docela bodly.
Burza byla bohatá jako vždy. Já přeji Soběslavským pevné zdraví a výdrž při pořádání dalších ročníků Jihočeské výstavy, co nejméně klacků pod nohama, pěkné počasí a vysokou návštěvnost.
Juraj Kafka

 

Re: Parádni Soběslav !!!!!!!!!!!!!! (Vložil: - 03.10.2010)

Dobrý večer chtěl bych se přidat k těm mnoha spokojených návštěvńíků této perfektně připravené výstavy 143 volier holoubků včetně 100 vystavených jednotlivců to mluví samo za sebe.Velmi pěkná expozice drůbeže i ostatních zvířat není co dodat.Díky grogu a medovině snesitelné počasí lze dodat jen díky za super výstavu a těšíme se na příští. Jarda

Zpět